Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Elkyss!!!

Av carolinetherese - 22 augusti 2014 20:13

I morse red jag stoet igen.


Hon hade bråttom iväg och små larvade sig i början med slalom men sen vaknade nyfikheten till liv så då såg hon ALLT utom vart hon skulle sätta fötterna. Hon snubbla och hon snubbla. Knäppa häst.


(Ida har berättat att innan stoet kom till henne hade hon typ inte blivit utriden. Då var hon väldigt osäker. Så är förmodligen en vanesak bara :=) * )


Hursom helst lugnade hon sej snart och vart åt andra hållet. Seg. Ha ha ha, Tänk man är aldrig nöjd.

 

Vi red återigen runt Dovenstam, travade en del. Hon gick så fint, några gånger gick hon ner i form.

 

När vi skulle rida runt ett elstängsel med eltråd å fastnade jag med foten bakom en stolpe och hon fortsatte och gå, hon

fick närkontakt med eltråden så hon for upp fram i en bock samtidigt som hon sparka bakut. Det hela var över innan jag ens egentligen hann fatta vad som hände. Ingen rädsla alltså. Tyckte mest synd om henne.

 

(skulle behöva prata med grannen och fråga om lov att få såga bort lite kvistar där )

 

Gick bra hemåt. När vi kommit förbi Väsbyskylten så började hon spana efter åsnan, hon såg mina pållar och stannade men hon knallade på.

 

Å över våra farthinder vill hon gärna trava, undrar varför? Kan de bero på Ida? he he he

 

Nöjd öv ridturen, har nog sett dem flesta nackdelarna med stoet nu. Vad hon är kapabel till...

 

Tittade på Ida när hon löshoppade några hästar, gudars vad duktiga dem var :=)

 

Ida berättade att Nojan har hoppat 140, är ganska duktig. Hon är en avkomma efter någon Lexus. Har ju sj ingen koll på dessa hoppämnen då jag inte har de intresset. Men Lexus är tydligen eftertraktad.

 

 

  

 

Ikväll red jag Cassie. I grimma och i en sadel som han blivit för tunn för. Å han e ju så hovöm, men de gick bra när vi gick i gräset. Lilla gubben. Han är ju egentligen avställd men för att kunna följa med Frida när hon red Jack så valde jag mellan Cassie och cykel.

 

Frida åkte av helt apropå Jack igen. Hon flög av och rullade några ggr.   Urs läskigt. Men hon typ bara skrattade åt och sa att de inte var ngn fara. Ja tänk dagens ungdomar !   

 

Har inge minne av att jag varit ung och galen! Har ni *s* :=)

 

 

Nää, dags att ta kväller igen. dagarna går så fort.

 

I morgon ska jag rida ut sj och sen löslongera henne i ridhuset. Ska se vad hon anser om de :=))

 

Vi hörs!!!

 

Fru Pettersson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carolinetherese - 28 augusti 2014 20:12


      Då var det klart. Jag köper Nojjan :=) Vi flyttar öv henne i helgen, hade hoppats på att Jack hunnit flytta till sin nya ägare men det verkar bra tveksamt.   Idag löslongerade jag N. Ujujuj! Vad kul hon hade. Hon tände till direkt, ...

Av carolinetherese - 24 augusti 2014 11:23

               I morse var de dags igen.   Nojjan ville inte bli tagen så jag fick gå efter en stund. Hon bara sprang undan.   Men kunde ta henne efter 5 min då hon stod vid in-och utgången :=)   Hon krångla 2 ggr vid uppsit...

Av carolinetherese - 23 augusti 2014 20:45

Idag red jag ut sj en liten tur. Allt gick bra utom när hon dumma sej lite och vägra stå still när jag skulle hoppa upp. Men jag backa tillbaka henne ett par gånger och tredje gången gillt kom jag upp :=)   Upplevde att hon foksera mera när vi ...

Av carolinetherese - 21 augusti 2014 12:10


  Red ut i dag på Nojan tillsammans med Ida och hennes häst. Det gick riktigt bra!   Jag har kommit underfund hur jag ska rida henne. Och nu blev hon en annan häst. Hon slappnade av så pass mkt att hon snubblade. *s*   Vi red en sväng i s...

Av carolinetherese - 21 augusti 2014 01:26

        Annonsen lyder:   Inriktning: Allround  -  Typ: Stora hästar  -  Kön: Sto  -   Födelseår: 2002     Snyggt sto -02 165cm. 3 trevliga gångarter. Rolig att rida, alltid positiv och arbetsvillig. Egen motor, lätt att flytta undan...

Ovido - Quiz & Flashcards