Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Jack på bakbenen och jag forrmligen glider av !

Av carolinetherese - 19 juli 2014 16:49

 




Ja, i förrgår var jag ute på jack igen. Gubbe och barnen på cykel, Bruno och Hero var med. Jack tramsa som vanligt men vi kom iväg :=)


Vi red lite längre denna gång. Mkt trav och det märks att J gillar de, han e lite svår att stanna så jag gör den välkända  nh förkortningen med att orta ena tygeln och vänder in han på en volt, då går de :=)


Vi till å med trava över farthindrena, gick så jäkla bra. Det var så roligt!! Jag satt och var hur nöjd som helst. Från en lycklig matte till en förvånad matte inne i taggtråden.


Vi var nästan vid stallet, och hade travat över sista fartguppet då han reagera på ngt. Han ställde sej, jag gled ur allroundsadeln, över bakvalvet och vet att jag hann tänka " shit nu åker jag av" , när jag mer eller mindre satt på hans svansrot och hade tyglarna kvar  handen.

Då drog han runt och jag åkte av, landa på sidan och rulla in i taggtråden.


Jag hann inte bli rädd! Jag hade den lyckliga känslan kvar i magen att det gick så bra så när jag reste mej upp och såg fingret så smajla jag för mej själv och förstod att fingret inte mådde så bra. Ringfingrets fingertopp var alldeles sned. Såg helsjukt ut. Å jag tänkte för mej sj att, ja då har man brutit sig för första gången då.


Gubben och ungarna kom fram och jag som brukar tappa humöret var som en glad unge och sträckte fram fingret och sa att fingret nog är brutet. Eric bara stirra på mej.

 Ha ha ha, jag var så jäkla lugn. Helt sjukt.


Jack hade dragit in i hagen och kom snart tebaka, jag tog tag i han. ´Han var lite skärrad men han lugna sej snart.


Sen blev de sjukan. Spricka har jag fått i fingret och ska till handkirurgen om en vecka. Misstänker att de inte blir nå ridning på säkert en månad iaf. Men jag ska upp en kortis , med hjälp av gubben. Då jag inte kom upp efter fallet.


Å en tagg hade jag av alla tistlar jag hamnade i , i ena skinkan. Lite mosad är jag allt, men inte ett dugg skärrad. Bara snopen Ha ha ha


Några har frågat hur jag ska göra med Jack med tanke på min "historik" och detta som hände. Alltså Jack är ingen dum häst. Ni ska veta att detta är ingen tittig häst som ser spöken i skogen, han är rätt trygg upplever jag. Men när han väl blir rädd så ställer han sig, lite synd då. Gillar de inte. Kan jag ju säga.


Upplevde inte att han ville kasta av mej utan mer att han vart rädd och jag råkade sitta på.


Misstänker att jag behåller han :=) Finns mkt jag kan göra under tiden jag inte rider.


c.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carolinetherese - 28 augusti 2014 20:12


      Då var det klart. Jag köper Nojjan :=) Vi flyttar öv henne i helgen, hade hoppats på att Jack hunnit flytta till sin nya ägare men det verkar bra tveksamt.   Idag löslongerade jag N. Ujujuj! Vad kul hon hade. Hon tände till direkt, ...

Av carolinetherese - 24 augusti 2014 11:23

               I morse var de dags igen.   Nojjan ville inte bli tagen så jag fick gå efter en stund. Hon bara sprang undan.   Men kunde ta henne efter 5 min då hon stod vid in-och utgången :=)   Hon krångla 2 ggr vid uppsit...

Av carolinetherese - 23 augusti 2014 20:45

Idag red jag ut sj en liten tur. Allt gick bra utom när hon dumma sej lite och vägra stå still när jag skulle hoppa upp. Men jag backa tillbaka henne ett par gånger och tredje gången gillt kom jag upp :=)   Upplevde att hon foksera mera när vi ...

Av carolinetherese - 22 augusti 2014 20:13

I morse red jag stoet igen.   Hon hade bråttom iväg och små larvade sig i början med slalom men sen vaknade nyfikheten till liv så då såg hon ALLT utom vart hon skulle sätta fötterna. Hon snubbla och hon snubbla. Knäppa häst.   (Ida har berät...

Av carolinetherese - 21 augusti 2014 12:10


  Red ut i dag på Nojan tillsammans med Ida och hennes häst. Det gick riktigt bra!   Jag har kommit underfund hur jag ska rida henne. Och nu blev hon en annan häst. Hon slappnade av så pass mkt att hon snubblade. *s*   Vi red en sväng i s...

Ovido - Quiz & Flashcards