Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av carolinetherese - 23 augusti 2014 20:45

Idag red jag ut sj en liten tur.

Allt gick bra utom när hon dumma sej lite och vägra stå still när jag skulle hoppa upp. Men jag backa tillbaka henne ett par gånger och tredje gången gillt kom jag upp :=)


Upplevde att hon foksera mera när vi kom iväg sjäva, hon tittade och var nyfiken men inte alls mkt snubbel. Å inget stressad heller :=)

Hon kändes avslappnad och öronen var framåt :=P    


När vi kom tillbaka så tog jag bara av sadeln så gick vi in i ridhuset, där hindrena stod uppe fortfarande längs ena väggen. Så jag läppte in henne innanför "avspärrningen" och hon förstod direkt var de var frågan om.

Hon flög över hinder och bommar, och bomma nada. Lyfte ordentligt på fötterna.


Körde några markövninar, men då hade hon inte mkt fokus då en häst stod och skrek utanför. Det var lite synd.

Men jag gjorde ngra förflyttningar som vart lite halvdana.


Tror jag ska prova på annan plats där vi får vara ifred.


När jag släppte in henne igen så var det en häst som kom springandes och var mkt "på", då öste hon ur sej. Verkar som hon e högbrunstig. Kan vara bra att ha lite koll på de. Se om sånt kan påverka henne i ridning och hantering :=)


Hoppas på få komma till Ida i morgon igen och ta en tur till. Ska bestämma mej i veckan ju   


/c.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards