Alla inlägg den 21 maj 2014

Av carolinetherese - 21 maj 2014 19:22

  Inte lätt att hitta sadel till J. Som till vilken häst som helst igentligen, alla är ju så olika.


Var till Hööks och köpte en CH med utbytbar bom, men den låg så illa att den åkte tillbaka. Bara för de legat bra på andra hästar i samma ras så låg den inte bra på min herre.


Personalen och jag tittade på en annan variant som jag tror mer på men det blir då en beg variant ist.


Ni ska ju inte tro att jag fick teaka mina pengar direkt i hand, nää dem sattes tillbaka  kortet/kontot så dem ser jag tidigast om ett par dgr. Va?? Helt sjuk tycker jag. Borde ju fått välja sj, ville ha kontant då jag hade tänkt kika på beg sadlar ikv. Men de blev att styra kosan hem igen med en donken glass i magen. Alltid ngt :=)


Idag var mn lillasyster med ut och hjälpte mej fixa till J. Han stod så snällt i stallången. Men råttorna gillar han inte, måste komma ihåg och lägga ut råttgiftet. Stora e dem!!! Urk!!!


J var lite svår att få tag i hagen, men skam den som ger sej. Han kanske trodde han skulle lämna hagen med allt det goda gräset som finns där. Fanns inte så mkt av den varan i sitt förra hem.


Ser fram emot morgondagen då vi ska låna ridhuset och börja jobba på att lära känna varandra lite :=)


Nöjd med dagen!


Väl mött! 


/C.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards