Alla inlägg den 22 maj 2014

Av carolinetherese - 22 maj 2014 10:22

Efter jag dumpat av barnen på dagis stannade jag direkt vid hästarna och tog in Jack. Han var ngt mindre movillig idag när jag skulle fånga honom :=)


Gjorde iordning honom och lade på tömkörningsgjord, mest som en markering för Jack att vi ska göra ngt.


Hade tänkt låna ridhuset men strax därefter vi lämnat hans kompisar i hagen, började han bli lite orolig. Det ryckte i kroppen på honom. Märks han har energi. Hoppas det dämpar sej efter havren lämnat kroppen ( han fick det hos förra ägaren).


Vi kom nedåtförbi vårat hus och där stod det mkt läskigt. Jag upplevde att han vill springa tillbaka till tryggheten. Han kastade med huvudet och dansade runt lite. Men jag tog han då och gick vidare. Det fick bli en promenad helt enkelt.


Snart lugnade sig J och jag märkte att han tyckte de var mysigt i skogen. Han tittade med öronen framåt. Lite läskigt var de allt men han slappnade av mer och mer. Vi gjorde några halter och jag gick och små pratade lite. Kändes som jag hade kontakt med J.


Gubben var med och gömde sig i ett buskage mest för att se hur J skulle bete sig. Han hajade till men inget mer med det.


Vi gick inte så långt, bra i början.


Ridhuset får vänta. Han kanske hade fått spunk därinne.


Så nu blir de promenader varje dag ett tag. Trevligt med sällskap :=)


Så idag lärde jag mej innebörden att skynda långsamt   


Ha en strålande dag idag!


C.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards