Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Att ta hand om sej själv. .

Av carolinetherese - 28 maj 2014 19:54

Idag har jag inte gjort så mkt. Blåser fan ute :(


Sov bort hela em, knappt ätit och känt bakfyllan av det, dvs trötthet, irritationer samt yrsel. Som jag tar hand om mej själv :( Not.


Jobba med J på fm och hälsa på storesyrran ik. Lite oväntat då vi har ytterst mager kontakt men Måns rygga hamnade där pga av min mor. Kändes inte så krystat som de brukar utan upplevde att hon oxå tyckte det var lika trevligt som jag :=)


Har känt mej dämpad och ledsen men bättre än igår. Då ville jag skjuta mej sj. Jäkla ångest.  Då var jag bara ut till pållarna och vände i princp. Borstade lite. Brukar inte bli bra att jobba på markplan när jag sj inte står på bägge benen.

En klar fördel.


 


Mina tankar har varit på ev jobb i sommar och lite allmänt om framtiden. Jag skulle vilja hjälpa till på en hästgård och i utbyte kanske få lite hjälp med J i ridningen, men vill helst inte låsa upp mej då jag kan få ite panikångest fortfarande, då känns INGET bra. Vad jag än gör.


Känner mej splittrad.

Så kom minnen upp från ett nära förflutet, blev påmind och det gjorde ont. .  Men allt har väl sin tid. Bara att bita ihop.


Måste sätta fart med träningen igen, brukar hjälpa att svälja den värsta gråten. Knappt varit pro eller styrketräning. I mogon bitti tar jag tag i den igen. Jag mår bättre och kan balansera mina tankar mer med hjälp av den positiva energin träningen ger.


Problemet är att jag har svårt att fokusera på fler saker, blir gärna intensivt på en sak och övrigt blir lidande.


Tex träning me J, träna, pyssel hemma, barnen, jobb mm.


Röd dag imorgon, inget dagis- får göra upp med gubben hur vi delar på dagen. Barnkalas för äldstas kompis på Leos lekland. Undrar om gubben får ta den biten då hans mellersta son är hos tillfälligt..


Han är snäll min make.


Nu lägga storparvel.


Ha en fortsatt trevlig kväll!


/C


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carolinetherese - 28 augusti 2014 20:12


      Då var det klart. Jag köper Nojjan :=) Vi flyttar öv henne i helgen, hade hoppats på att Jack hunnit flytta till sin nya ägare men det verkar bra tveksamt.   Idag löslongerade jag N. Ujujuj! Vad kul hon hade. Hon tände till direkt, ...

Av carolinetherese - 24 augusti 2014 11:23

               I morse var de dags igen.   Nojjan ville inte bli tagen så jag fick gå efter en stund. Hon bara sprang undan.   Men kunde ta henne efter 5 min då hon stod vid in-och utgången :=)   Hon krångla 2 ggr vid uppsit...

Av carolinetherese - 23 augusti 2014 20:45

Idag red jag ut sj en liten tur. Allt gick bra utom när hon dumma sej lite och vägra stå still när jag skulle hoppa upp. Men jag backa tillbaka henne ett par gånger och tredje gången gillt kom jag upp :=)   Upplevde att hon foksera mera när vi ...

Av carolinetherese - 22 augusti 2014 20:13

I morse red jag stoet igen.   Hon hade bråttom iväg och små larvade sig i början med slalom men sen vaknade nyfikheten till liv så då såg hon ALLT utom vart hon skulle sätta fötterna. Hon snubbla och hon snubbla. Knäppa häst.   (Ida har berät...

Av carolinetherese - 21 augusti 2014 12:10


  Red ut i dag på Nojan tillsammans med Ida och hennes häst. Det gick riktigt bra!   Jag har kommit underfund hur jag ska rida henne. Och nu blev hon en annan häst. Hon slappnade av så pass mkt att hon snubblade. *s*   Vi red en sväng i s...

Ovido - Quiz & Flashcards