Alla inlägg den 5 juli 2014

Av carolinetherese - 5 juli 2014 20:36

             




Har hälsat på Jack och Co en hel del. För de mesta har jag haft morötter el äpplen till dem. Men idag kom med grimman för dem sulle f komma in idag pga allt surr.


Jg började m Cassie. Han vill inte alls, han bara gick  ifrån mej hela tiden. Men någon som var nära mej var Jack. Hade kunnat tagit honom flera ggr om, men det gjorde jag inte nu.( När J var bakom så gjorde jag "halt" kommandon flera gånger och Jack stannade dem flesta ggr jag bad han.)


Jag följde Cassie som jag gjort med Jacki och tillslut stannade han och jag kunde ta C. Då kom Jack nära och böjde på huvudet och lät mej ta han. Helt amzing! Vilken känsla.


De fick stå i sjukboxen en timme och jag var noga at ge dem gräs och vatten för att dem inte skulle förknippa hämtning i hagen med flugmedel som jag sen smorde dem med.


Jag upplever att Jacki har blivit mer tillfreds med sig sj, att han blivit tryggae framförallt. Han kan lämna Cassie allt längre bort även om han kollr läget efter ett tag. Får han inget svar då, då skuttar han iväg.


Jack söker mer kontakt, både till mej och övriga i familjen. Jag får klappa honom men han gillar inte bli berörd på hals eller huvud. Nos och rygg går bra.


Han är mer uppmärksam  för mina önskemål, som tex förflyttningar. Han går inte lika ofta på mej. Han lyssnar defenitivt bättre :=)


Då mina barn har sommarlov nu till sista juli så har jag bestämt att Jack får "vara" i hagen. Och jobba MER utanför när min tid räcker till mer.


Jag har haft han ca en månad och tycker han gjort framsteg även om det inte går fort. Men jag upplever att jag ska ge Jack den tid han behöver för att han ska få dem bästa förutsättningarna. HAn e trots allt bara 8 år.


Jag kan sitta i hagen och bara njuta av den harmoni som utspelar sig där bland djuren. Jag får ny energi att få vara delaktig i deras samvaro, för att orka min vardag.


Härliga djur!!!    




Ovido - Quiz & Flashcards