Alla inlägg den 4 juni 2014

Av carolinetherese - 4 juni 2014 15:37

     


Jack har skaffat sej ett sår vid ena bakknäet, men det är ingen fara. Hålla det rent och sen spraya på blåspray så brukar de läka rätt snart. Skulle behöva ha lite ringblomme salva, då den tog slut fr ett tag sen. Den både mjukar och och skyndar på läkningen :)

Lila gubben, jag som hade fixat fram en allround sadel och skulle suttit upp idag. Det fick bli ompyssling ist.

Har jag väntat så här länge att komma upp på hästyggen kan jag vänta en vecka till.


Finns mkt man kan jobba med bara genom att vara i hästhagen.


Hästägande handlar om så mkt mer, vet många som bara vill ha en häst att rida på. På deras villkor. Sån är inte jag.

Vill den ska vara ömsesidig med respekt och tillit. Har man inte det med sin häst då kan man inte utvecklas tillammans.


En häst ska vara intresserad av att jobba med en. Hen vill ha omväxlande och stimulerande uppgifter. Först då kommer hen göra som du vill.  


Så med det djupa mottot så avvaktar vi ill såret har läkt ihop   


/.c

Av carolinetherese - 4 juni 2014 15:30

Ja, helt sjukt. Gubben och hunden gömde sej (var i skymundan) när jag kom åkandes. Hade ingen sikt och med tanke på den tvära kurva jag var i kan man inte köra särskilt fort, å där var gubben med hans hund precis när jag körde ner me ena hjulet i en grop FULL med vatten. Jag kom inte för mej att stanna, skulle jag ha gjort. Men hjärnan funka inte. Tänkte bara, varför stod han där och gömde sej och jag ville lägga över skulden på honom.M  en vi var nog lika delaktiga he he he. Ser jag gubben igen får jag be om ursäkt :=)


/.Caroline



Ovido - Quiz & Flashcards