Alla inlägg den 7 juni 2014

Av carolinetherese - 7 juni 2014 20:57

Idag tog jag bara Jack ur hagen, han gick iväg fr mej en gång och jag markerade Prooo för att få han att stanna. Han gjorde det. ::==))


På med grimskaft, lillfisen  i vagnen, storfisen på cykel och tvingade med guben oxå - så vi var nog ett vackert gäng som tågade ut fr gården me en stor häst.   


Jag upplevde jag var mer avslappnad. Han stannade till ett par gånger ochvill inte gå. Jag upplevde det mer som en testgrej då J och C gnäggade på varandra, så jag sa åt honom mer bestämt, så gick vi.


Jack hade öroen framåt och de kändes bra i grimskaftet. Inte alls stressad. Han tittade omkring sej och tykte han ngt var lurt stannade han. Hund for in i buskarna och kom ur en annan, det var inte så muntert men han gjorde inget dumt.


Vi gick inte så långt, kanske 1 km.


Rätt som det var uppmärksamma han kossorna längre bort, han tittade och frustade lite men det var inget mer med det. Kanske för dem var på ett längre avstånd.


J gillar att jag pratar med han. Han tittar på mej med sina underbara vakna ögon. Ser så klok ut   


Han uppskattar min beröring och står vi ensamma utan mina livliga barn ser det ut som han kan somna.


I nästa vecka ska jag ta en kort uteritt. Jobba lite i ris och snår. Så han fokuserar att lyfta på ben och hovar, och kanske kan känna en trygghet i min röst.. Vi börja med öronproppar. Som han är van med. Så får vi se.


Älskade Jack, så okomplicerad men ändå så känslig.


 


  /c.


Av carolinetherese - 7 juni 2014 20:49

Jag såg ngt förskräckligt idag . Vi mötte en bil , varav föraren satt med en bebis på vänsterarmen och körde med den andra. Det for runt en liten flicka i 4-års åldern mella föraren och en kvinna i framsätet. Gör man så!!!???


Vi ringde polisen. Som gubben sa, lätt att bara snacka - bättre att göra ngt åt det. Kändes bra att polisen skulle uppmärksamma det. Jag kan inte förstå att denna familj inte hade mer vett. Vissa borde få ta ett lags barnkörkort för att ha barn..  





Ovido - Quiz & Flashcards