Alla inlägg den 12 juni 2014

Av carolinetherese - 12 juni 2014 22:33

Nä, jag har inte ridit ng mer på Jack. Mkt beror på att jag börjar lära känna honom. Å upplever att han inte alls e mogen för det. Han behöver jobba på sitt självförtroende och att bli kappad på.


 Både maken och jag tror att han fått hårdare tag, inte hos sj ägarna utan kanske på träningen. gt har hänt eftersom han heller inte uppskattar att bli körd och är rädd om sin kropp. Sträcker man fram fingrtopparna mot han så går han undan direkt. måste vara när han är emottaglig.


Så jag börjar om . Igen. Daglig tillsyn. Borstning och sprayning. Lyfta fötterna .Enklare NH. Promenader i grimskaft.


Så fort jag har vägarna förbi ropar jag på han och han kommer.


För några dgr sen var jag in i hagen och leta efte han då han inte var hos cassie. Jag ropade och snart höre jag han gnägga mot mej och kom framtravandes. Det värmde så gott i mitt hjärt att jag nästan ille böla.


Så man är, va ? Full av kärlek till en aningens   komplicerad häst


Nu lär jag avsluta, ska vara hos grannen i mogon och hjälpa till lite och hennes pappa kommer och verkar Bruno och Cassie.

Han kommer tidigt, bara ställa klockan.

 






Av carolinetherese - 12 juni 2014 22:18

Har tränat unde tiden jag inte skrivit här. Tiden har inte funnits till det.


Promenerar nästan varje dag, styketräar minst 2 dgr i vecan .Kör cross trainer minst 30 min minst 4 dgr i veckan. Nu har jag även börjat jogga. Håller mej på 2,5 km för att knäna inte ska ta stryk.


Synda långsamt som de heter.


 



Av carolinetherese - 12 juni 2014 21:52

       


Mm, stängslar av en stor hage som ska ersättas med eltrå eller vajer. Å rulla uppvass taggtråd ä inte att leka med. Kände av eländet i duschen, sved om f-n!


Började åska, men försökte in i de längsta att jobba vidare. Tills PANG!!!! Och både jag och hundarna höll på skita knäck då de blixtra till ovan för oss och sen världens smäll. Då plckade vi ihop och drog hemåt. Sen kom skuren och stormblåsten. Skönt att vara inne då.


Var ut igen sen på kvällen men fastna hos Ida och Kim. Träffade bedårande shettisar. Shettisvalpen är bara en månad gammal och jättesocial :=)


/.c



Ovido - Quiz & Flashcards