Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

Enkel promenad.

Av carolinetherese - 7 juni 2014 20:57

Idag tog jag bara Jack ur hagen, han gick iväg fr mej en gång och jag markerade Prooo för att få han att stanna. Han gjorde det. ::==))


På med grimskaft, lillfisen  i vagnen, storfisen på cykel och tvingade med guben oxå - så vi var nog ett vackert gäng som tågade ut fr gården me en stor häst.   


Jag upplevde jag var mer avslappnad. Han stannade till ett par gånger ochvill inte gå. Jag upplevde det mer som en testgrej då J och C gnäggade på varandra, så jag sa åt honom mer bestämt, så gick vi.


Jack hade öroen framåt och de kändes bra i grimskaftet. Inte alls stressad. Han tittade omkring sej och tykte han ngt var lurt stannade han. Hund for in i buskarna och kom ur en annan, det var inte så muntert men han gjorde inget dumt.


Vi gick inte så långt, kanske 1 km.


Rätt som det var uppmärksamma han kossorna längre bort, han tittade och frustade lite men det var inget mer med det. Kanske för dem var på ett längre avstånd.


J gillar att jag pratar med han. Han tittar på mej med sina underbara vakna ögon. Ser så klok ut   


Han uppskattar min beröring och står vi ensamma utan mina livliga barn ser det ut som han kan somna.


I nästa vecka ska jag ta en kort uteritt. Jobba lite i ris och snår. Så han fokuserar att lyfta på ben och hovar, och kanske kan känna en trygghet i min röst.. Vi börja med öronproppar. Som han är van med. Så får vi se.


Älskade Jack, så okomplicerad men ändå så känslig.


 


  /c.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carolinetherese - 28 augusti 2014 20:12


      Då var det klart. Jag köper Nojjan :=) Vi flyttar öv henne i helgen, hade hoppats på att Jack hunnit flytta till sin nya ägare men det verkar bra tveksamt.   Idag löslongerade jag N. Ujujuj! Vad kul hon hade. Hon tände till direkt, ...

Av carolinetherese - 24 augusti 2014 11:23

               I morse var de dags igen.   Nojjan ville inte bli tagen så jag fick gå efter en stund. Hon bara sprang undan.   Men kunde ta henne efter 5 min då hon stod vid in-och utgången :=)   Hon krångla 2 ggr vid uppsit...

Av carolinetherese - 23 augusti 2014 20:45

Idag red jag ut sj en liten tur. Allt gick bra utom när hon dumma sej lite och vägra stå still när jag skulle hoppa upp. Men jag backa tillbaka henne ett par gånger och tredje gången gillt kom jag upp :=)   Upplevde att hon foksera mera när vi ...

Av carolinetherese - 22 augusti 2014 20:13

I morse red jag stoet igen.   Hon hade bråttom iväg och små larvade sig i början med slalom men sen vaknade nyfikheten till liv så då såg hon ALLT utom vart hon skulle sätta fötterna. Hon snubbla och hon snubbla. Knäppa häst.   (Ida har berät...

Av carolinetherese - 21 augusti 2014 12:10


  Red ut i dag på Nojan tillsammans med Ida och hennes häst. Det gick riktigt bra!   Jag har kommit underfund hur jag ska rida henne. Och nu blev hon en annan häst. Hon slappnade av så pass mkt att hon snubblade. *s*   Vi red en sväng i s...

Ovido - Quiz & Flashcards